Thursday, April 28, 2011

entry terakhir Pilihanraya Permai 11/12

SYABAB JUST



1. Ahmad Harith bin Zabidi Azhar
3. Muhammad Naim Bin Deraman

SYABAB YARMOUK
1. Khubaib bin Muhamad Asmadi
2. Mohamad Norhelmy bin Shamsuddin
3. Muhammad Hatta bin Shafri
4. Muhammad Iz’aan bin Azalan


as promised, I'll be writing on SISWA candidates for the election. tetapi disebabkan lack of information mahupun experience working with most of the candidates, I'm going to make it slightly different than how I wrote for calon siswi. Plus, this entry is based on what I observe from the campaigns yang mostly n facebook.

going for the obvious first, calon yang saya lihat paling sesuai untuk berada di kerusi Presiden Permai pada Tahun ini adalah saudara Ahmad Hidayat Hasni bin Mat Isa. Saya tak berhajat menulis panjang mengenai beliau, tetapi bolehlah kita sama-sama tengok video di bawah ni.


He got my vote just as he mentioned that 'Persatuan perlu membina ahli yang takut kepada Tuhan'. Undeniably the best solution to every single problem Permai had to face, mewujudkan rasa punya Tuhan dalam diri ahli adalah kuncinya.

Other names from JUST that also got my attention selepas observing the campaigns, would be Wan Muhammad Najib dan Naim bin Deraman. With my preference of Naim for MMJ seat. Tidak lain tidak bukan disebabkan komen daripada the current timbalan MMJ who named both Naim and Kauthar untuk MMJ, and no one knows better than those who've once been (or still are :-p) in the seats to come up with those names. Najib had done quite a good job with PMK, and perhaps it's a good thing to have him as AMT Permai as well. 

Regarding Yarmouk, which I don't really know much about. Setelah penarikan semula kempen "Jangan Undi Sahel", I personally think it's good for Permai to have an experienced figure such as Muhammad Sahel bin Nordin in the organization leadership. Tetapi sebagai meraikan juga prioriti saudara Sahel untuk memberi tumpuan kepada kesarjanaan ilmu, saya kira to have him as one of the AMT is good enough, regardless of di mana sekalipun dia diletakkan. Kerana kemampuan seorang pemikir adalah lebih diperlukan daripada calon ini berbanding untuk melakukan tugas-tugas teknikal.

Other names from Yarmouk is still in a blur, cuma satu nama yang saya kira mungkin sesuai untuk diundi adalah saudara Mohamad Norhelmy bin Shamsuddin - juga based on komentar ahli-ahli Permai yang berpengalaman dalam bidang kepimpinan sebelum ini. Satu lagi nama masih dalam proses memerhati lagi - tempoh kempen kan sampai malam ni. Yang pasti saya tidak akan mengundi calon yang terang-terangan tidak mahu namanya diundi dalam pilihanraya ini.

Satu kempen yang saya kira menarik juga adalah "Pakatan Satu Irbid"  yang meletakkan keempat-empat calon yang berpotensi tinggi sebagai teraju utama sesi pentadbiran Permai yang akan datang.


Bagi yang masih clueless untuk mengundi, risik-risiklah daripada ahli-ahli Permai yang lebih berpengalaman, terutamanya of those yang pernah berada sendiri dalam struktur pentadbiran Permai, sebab like I said before, they know best how it feels and what it takes to be in Permai leadership. Kalau dah kita tak mampu nak kenal satu-satu calon, mungkin itulah satu alternatif yang baik untuk membuat pilihan, way better than mengundi semberono atau atas apa-apa basis yang lain.

After all is said and done, kempen-kempen yang catchy bagai... Jom mengundi esok!



p/s : U won't get to know much of a male candidate from their personal blog. they're just totally a different creation. but i put the links i know anyway, for reference.

p.p/s : lain kali kalau permai bagi spreadsheet muhasabah tu isi lah kawan-kawan... baru boleh membantu proses penambahbaikan Permai.. cakap-cakap belakang is never helpful.

No comments: