Friday, February 26, 2010

inilah harinya

tak pandai nak cerita sirah nabi s.a.w.

semalam sheikhah ada banyak pesanan, tp hari ni nak kongsi tentang bersiwak. simpanlah siwak with u sentiasa, dan sebelum nak solat, bersiwaklah. nak nak pulak jordan ni siwak banyak je jual di tasjilaat- tasjilaat berhampiran. dalam berbual-bual semalam aku kata pada sheikhah, rugi betul org Malaysia macam ni, banyaknya benda tak tahu. yang dapat datang jordan pun, rugi betul kalau tak tahu membaca bahasa arab. yang tahu membaca kitab arab pun, rugi betul kalau tak baca kitab, instead baca novel picisan pulak.

inilah harinya, kalau tak mampu mencari rasa cinta pada Nabi Muhammad s.a.w, marilah sama-sama kita insafi, apa keras sangat hati kita ni nak menimbulkan rasa cinta buat ciptaan paling mulia, paling sempurna pun susah sangat. tak cukup-cukup kita lukakan hati seorang Nabi yang mencintai kita sepenuh hatinya.astaghfirullah.

Jom Banyakkan berselawat, hidupkan sunnah baginda Rasulullah s.a.w. kalau sebelum ni kita malas, harini kita mulakan hidup  baru. kadang-kadang hidup mmg perlu sambutan untuk jadi turning point.

wallahua'lam.

No comments: