Thursday, May 27, 2010

looking to finger point

hai hai hai, hai hai...

one datang lagi...! (nada tora datang lagi okeh)

jadual exam i adelah seperti berikut

2 jun : UGS midterm
6 jun : UGS final
10 jun : CNS 1 final
15 jun : CNS II final
16 jun : management final
17 jun : ethics final
tolong doakan ye.

last one month was awesome, roller coaster dan ape sajelah yang sewaktu dengannya. I swear. dan sekarang nak exam, 2 minggu tempohnye, lepas tu cuti. exam ni memang satu benda yg kita memang nak sudahkan dy cepat, tapi kita nak lebih banyak masa utk study, tp masa tu mmg tak akan kesian kat kite. laju je dy menonong-nonong. hari ni kakak is going back to ipoh, esok angah dan along pulak balik. aku balik malam karang kot dalam mimpi. ye, kpd cik husnaMeon, sy tidak dapat pulang june, kerana tiket habis. tinggal bisnes klas saje, dan sy tidak pula ade boyfren kaye spt donald trump utk menaja tiket pulang sy.

aku nak cakap pasal rasa ralat dan terkilan je harini.

selama harini, aku tahu masyarakat di Malaysia sekarang memang sangat keterlaluan dalam berhibur. org Jordan pun apa kurangnya, tiap2 minggu ada iklan party party kat aqabah lah, dead sea lah. hmmm. memang kita suka hiburan. aku pun suka tgk TV. cuma aku tak pernah pergi konsert je ataupun sureheboh, abah kata tak boleh pergi join benda-benda maksiat camtu. 

semalam aku telah tertampar akan kesan hiburan terlampau ni terhadap masyarakat. tertampar macam mana, tak yah la aku citer plak kan. tp aku rasa hiburan melampau ni melekakan masyarakat dari agama. bila ilmu serta penghayatan tu kurang, masyarakat mula lah buat perkara-perkara yang ditegah oleh Islam. tapi, aku ada secebis simpati, sebab ramai orang tak tahu. mmglah kita kata itu dikira cuai dalam menuntut ilmu, tapi aku tetap kesian. sheikhah kata haritu, nanti di akhirat kita akan dipersoalkan kenapa kita tak nasihat org sekeliling kita. sebab tu kita kena usaha semampu kita menyampaikan dakwah. 

aku baca artikel ni semalam, klik sini . memang relevan. aku pun dulu ada stigma jugak bila belajar ttg ethics towards AIDS patient. emo betul aku. haha. tapi bila baca artikel ni, aku insaf lah jugak. aku siapa nak hukum orang kan. aku pun belum tahu esok lusa aku ni macam mana. Allah...Allah...

kalau ada family, kita usahakan dulu dengan family kita. ataupun kawan-kawan. ataupun sape2 lah yang kita sayang tu kan. bagi kesedaran, kenapa pentingnya kita dekatkan diri dengan agama. aku rasa tak ada penawar yang lebih baik lagi untuk kebejatan (kannnnn dah keluar perkataan kebejatan. ciss) sosial ini melainkan agama. 

sekian.

berkenaan tajuk tu, maksudnya, aku pun tak tau nak menuding jari kepada siapa. hah. itulah maksud aku.

2 comments:

eatyu said...

no wonder akak dah sunyi from fb lately.hehe

atiqahdahalan said...

eh. okay, what was that supposed to mean. i've been away from messenger and blog, tp aktif kat fb lah.