Tuesday, July 20, 2010

adakah atiqah dahalan seorang yang sombong?

poyo betul tajuk entry ni.

tapi, it kinda makes me think over and over lah kan.
because i've heard of it for quite a few times. by that i mean, people tell me that they think im sombong. bukan dengar2 duduk dalam bas pastu dengar orang mengata tu kan. bukan. 

kalau setakat kawan2 sekolah rendah tu, logik la jugak kan, satu darjah ada 6 kelas, mestilah aku tak kenal semua orang. kalau budak taayah batch aku mostly akan kata, one masa form one NAMPAK sombong gile. tp earlier this sem dengarnye ade jugak orang buat komentar one NAMPAK pilih kawan. tapi orang kata kawan memang kena pilih? eh tak tak. 

mintak maaf lah kat semua orang yang pernah rasa aku sombong. aku mana ade sombong lah. cuma aku lambat sket mesra dgn orang. tapi lepas tu aku okey biasenye. walaupun kadang-kadang (or most of the time) aku.....ermm tak taulah.

damn lah, susah betul kan ada konsep first impression. tak tahulah berapa ramai je yang first impression nye dekat aku "friendly, easy going". aku sikit punya talkative sampai orang tak larat nak dengar, ape yg sombong entah.

6 comments:

Sumaiyah said...

aku pun kena.

cumanya, bukan nye bulih mau puaskan ati sume orang.

dan aku memang suka buat kerja sendiri2. malas susahkan orang nak teman ke sana sini.

aisyahrkh7 said...

dlu ko penah ckp kt ak..
kemanisan ukhwah tu develop dgn sendirinye by time [ececey]..
cth ko bg, indirectly ko tau nama adik beradik ak n vice versa..takde pon sesi taaruf bagai, tapi sume tu develop by time ditambah usaha2 dr kedua belah pihak..takkan nk bertepuk sebelah tgn plakkan.. hehe, ke ni hanyalah sekadar teori poyo yg applicable kt certain2 org je??

atiqahdahalan said...

sue : hmmmm.. no komen lah i. pasal suka ke sana sini sendiri pun pernah kena tegur gak. tp betul la, kite ni independent camne pun, safety kena jaga kan.

aisyahrkh7 : i ni pemalu orangnye (watttttaaa?????) tapi kalau org dah ajak bertepuk tangan tu i on je.. mmg applicable pun teori ko tu, kena ade effort dr 2 pihak, kalau tak sorang nampak sombong lagi kejam, sorang lagi nampak, haaa.... kahkahkah..

i think the most important is common ground. org yg ada in common dgn kite, ataupun kita selesa, mmg kita akan make effort to work things out. kalau kita tak selesa, kita make effort utk avoid org plak. (ada ka patut).

sue ya said...

esh3 xpatot3

Ain Mardhiah said...

one sombong?
ish, aku rasa ko antara yang paling easy going ngan semua org kat sini. junior senior semua ko layan mesra je. Aku pun jeles jugak kadang2 mcm mana nak bermasyarakat mcm ko. so, agak pelik lah dgr ko sombong. hehe..

atiqahdahalan said...

huhuhuhu
terharunye aku ainul..
tp ak rase mmg kdg2 ak tak mesra alam sangat pun.