Saturday, July 31, 2010

that is so.........................

so, sometimes i do stupid things. okay, maybe most of the time. and i wonder how many times people are actually annoyed by things i do/did/done. because, i am easily annoyed by things people do. contohnya macam cara menaip yang so-called ranggi, hip, hype, make-me-hypertensive pun ade. contohnye. oih tak boleh la bagi contoh. nanti backfire kot.

lagi, bila tengok orang dress-up macam ........................ erm, pelik-pelik sikit. okey, itu tidaklah annoying, cuma level make me scratch my head saje. bayanglah, aku pergi sekolah pakai baju warna kelabu dan tudung abstrak (bak kata orang rumah) aku. jadi most of the time aku memang rasa aneh tengok orang dressing canggih-canggih ni. this time, it's my bad lah, bukan orang tu. lagi satu aku pelik bila melayu nak dress-up macam arab sangat, sebab pakcik teksi selalu puji orang melayu kat jordan, sebab pakai elok, tapi orang melayu nak jugak pakai macam arab. jadi, aku sekali lagi pelik. ceh, padehal aku pun kadang-kadang sama naik je, wannabe sangat.

orang comel pose macam mana pun boleh. set-set kita ni, tangkap gambar "bajet-cute" satu, print dan pos pada mak, lalu mak pun kata, "ape kenanye ghope(rupa,macam) ini gambo budak ni???"'. urgh. tak payah ulas lanjut lah. 

kesimpulannya. (sebenarnya aku nak taip pendek je tadi, well it happens all the time, i always drag my entry). ramai-ramai dan macam-macam yang retarded di mata aku, adalah sangat normal di mata orang lain. dan normal di mata aku, mungkin retarded di mata orang lain. so, it's okay, we can both start calling names. or not calling names. haha. dan bila search image for retarded or retardation, mesti keluar gamba syndrome down, man, i find it offensive lah. sebab aku rasa kadang-kadang normal people are even waaaaaay retarded dari people with mental retardation. tapi, pada scale aku lah kan, scale aku.

berbalik pada ayat pembuka kita tadi. sometimes (i do mean most of the time) i do stupid things. and usually aware of how stupid it is. or maybe lama-lama baru sedar it's stupid. kadang-kadang we do things as a mechanism of defense, unconsciously, we just dont want to hurt ourself. i wonder if that, again, is considered as stupid jugak. living in denial, while u already knew it. and it's a pity kan, most of the time, we just lose our judgement. 

1 comment: