Wednesday, December 2, 2009

on sabbatical leave!


ianya sesuatu yang kita lakukan tanpa berfikir terlebih dahulu. itulah akhlak. tapi boleh jadi jugak akhlak kita adalah "berfikir dulu sebelum melakukan sesuatu". jadi marilah kita sama-sama bermuhasabah, akhlak macam mana yang sedang kita punya. dan tak ada salahnya kita mulakan berakhlak mulia tu, dalam keadaan kena berfikir dahulu, sebab lama2 akan terlazim juga.

Tuhan, jauhi aku dari sifat menyakiti orang lain. baik dari segi kata-kata, perlakuan mahupun diam aku.

sabbatical - any extended period of leave from one's customary work, esp. for rest, to acquire new skills or training, etc. http://dictionary.reference.com/browse/sabbatical

jadi, diumumkan, aku bercuti sabbatical sempena exam GiT yang bakal mengunjungi aku tak lama lagi. (u all pun tahu kalau aku kata aku cuti 2 minggu, baper hari lagi aku pun akan kembali blogging balik kan).

jangan lupa saling mendoakan =)

3 comments:

aisyahrkh7 said...

Asalamualaikum wbt one..

mlm ni ak rase takut sgt dgn kemungkaran2 yg ada kt sekeliling ak..
samada ak tau atau pun tak..
sebab makin lama, makin byk plak kemuungkaran2 ni terdedah kat pengetahuan ak..
ak mohon sgt2 Allah jaga kita sume dr trjebak dgn kemugkaran2 ni..
ak mohon sgt2 Allah ikat hati kita sume utk saling kuat menguatkan tatkala kemungkaran2 makin berleluasa..
aku mohon sgt2 Allah teguhkan hati kita utk sentiasa mendokong syariatNya biar pun ghurbah dimata manusia..

p/s..one, igtkan aku bilamana aku makin jauh dgn syariat Allah..huu..emosi plak..

one_munawwarah said...

amin ya rabbal alamin.

aisyah, ko terasa aura kemungkaran dari rumah kitorg ke? tsk tsk tsk...

insyallah, sama2lah kita saling mengingati atau tekan2 loceng rumah ke kan..

aisyahrkh7 said...

x la..ade bnda lain..
umah ko syahdu2 je..haha
subuh2 dgr anak kucing menguek..huu..tipu, ak x dgr pun..
baru ak prsn, bilik ko atas bilik ak..hii..ak tringat cite ko siang td..takot gak..