Sunday, December 27, 2009

Sehebat-hebat ketenangan


selalu. bila kita rasa terkecil hati dengan orang sekeliling kita, kita cuba buat hidupnya miserable kembali, by saying things or doing things or perhaps not saying anything or by not doing anything as in being not responding to the particular person. dan bila kita kecewa dengan orang yang mementingkan diri, kita akan ada rasa nak mementingkan diri juga. dan macam-macam lagi kita rasa dan kalau ianya sebuah program masa muhasabah kita rasa nak hentam cukup2 and so on. tapi sebenarnya, relieve yg kita dapat itu mungkin sementara, kerana sehebat-hebat ketenangan dan kelegaan itu akan datang bila kita mengadu pada yang maha layak, sebaik-baik pendengar yang ada, yang satu-satunya boleh menyelesaikan setiap satu kekusutan. ini adalah weekend yang hectic, dan aku sgt excited utk esok punya workshop. definitely will update here =)

dan kita berharap pengorbanan kita itu ada balasan. untuk itu tidak boleh ada rungutan, atau ungkitan. Tuhan itu ada, dan janjiNya paling benar.

p/s : aku harap Tuhan pelihara aku dari menjadi manusia yang membunuh jiwa dan semangat Muslim yang lain. kerana aku telah merasakan pedihnya.

4 comments:

ayyash said...
This comment has been removed by the author.
aisyahrkh7 said...

salam alaik one..

takot baca entri ko nih..macam bkn org bernama one je yg tulis entri ni..
de pape ke?
kecik hati ngan ak ke?
mtx maaf one klu kecik hati ngan ak..

psst..lupe nk btau, sheikhah kim salam..

atiqahdahalan said...

alaiki waalaihassalam.
xde la aisyah. bukan ko, bukan batch kite..hahahah.. nak jugak mention kan bukan batch kite.adoiyai

atiqahdahalan said...

komen pertame itu di delete kerana same komennye. respon sebab paie lewis excited nak tahu kenape ade deleted comment.