Monday, May 4, 2009

entry ini sebab rindu

abah n mama
remember last time i was talking bout the most positive people i've seen in my life. yaaa.. itu dia, abahanda n mamanda ku...ni gambar 2007 ni... thank you ya for instilling this precious value in my life. kenalkan, encik dahalan bin janal dan puan yong hamsiah bt. Alias.
hari ni, ada angin gurun lalu kat jami3ah. berpasir2.. masuk mata, mulut, hidung. aku sms abah bahawa ianya hari paling mencabar nak gi jami3ah.. yelah, aku kan poyo... auta lebih... lol.
"kalau keadaan bahaya jg lah kluar rumah"
code red beb.
yaaaaa...itu dia.... pesanan seorang bapa ya. memang abah x bagi sangat aku berjalan merata-rata kat negara arab ni. "negara padang pasir ni, debu halus2.kita tak nampak...sebab tu kamu tu batuk tak baik-baik..."
satu hari aku tengok abah tidur. eh, senyum abah ni...mimpi ka...? lalu aku pun ketawa. abah pun kata, "ha..kenapa?" abah, abah tidur senyum ke..? "biasalah, fikiran bebas dari masalah" yelah, abah memang cool... abah aku orang rawa. aku pun.
along aku poyo.sangat poyo...hah hah hah
aku selalu cuba nak tidur senyum. tapi selalunya x jadi. mana nak tau muka kita camne masa tgh tido da.... tp sebagai compensation nye, aku senyum sebaik sahaja bangun tidur. barulah hari anda akan menjadi riang ria disney.
mama pernah berpesan. "kalau dah tahu dalam telaga tu ada ular, yang kamu nak pergi terjun dalam telaga tu, tak ke kerja bodod namanya" ataupun trademark mama yang terbaru "kerja lagha". budak kecik itu dapat basikal untuk birthday nye. hek ele...tak heran...
rindu abah n mama.
p/s: adakah abah itu bermuka universal. sebab arab kata "he looks like old arab man" dan orang cina jugak sudah banyak kali menyapa abah dalam bahasa feveret aku selepas bahasa arab. ha... yelah adelah kot.

No comments: