Friday, May 8, 2009

the MO ZONE

it has turn into a warzone. ya...ruang lingkup 500m radius dari bangunan SUK itu kira-kira sudah menjadi sebuah kawasan perang.

kalau aku di ipoh ni, mesti abah isytiharkan darurat peringkat dalaman. nescaya lima hari aku tak boleh bodek2 kakak jom kita ronda-ronda... (kalau x de warzone pun abah mesti x bagi nye guna istilah ronda-ronda...)ok la, x boleh la aku bodek2 kakak bawak ikah cari barang kat ipoh.. kedai buku bah, kedai buku... tapi, aktiviti paling best kat ipoh, aku rasa adalah makan.

aku suka naik ipoh omnibus, boleh jumpa ramai orang. dan aku sangat suka bersembang dengan encik conductor bas mahupun drebar nya. haha.. warna-warni mini malaysia, dalam ipoh omnibus.

ramai orang berjuang.
ada yang berjuang sebab trend.
ada yang berjuang sebab it feels like the right thing to do.
ada yang berjuang sebab mencari sesuatu.

aku nak bukak kedai makan. namanya the MO ZONE - (hoit,ingat ctzone je ke ade...unizone..)
menunya...
basically ak nak jadikan italian diners. so... core dia mestilah pizza, spaghetti, lasagna, and pasta2 yang lain...
special desert mestilah torto borozzi (this is not italian, this is french)
dan brownies berbentuk bulat. sukahati aku la kan.

brownies.

datangnya dalam hidup aku kira-kira 4 tahun yang lampau... atau 5. makcu aku yang best from kajang made it for us. betapa aku n along sangat2 menggemari brownies makcu. and she did give us the recipe but i was too young to be passionate to try. along sangat suka brownies sampaikan masa wedding dia, we have brownies at the coffee corner -->if you come early in the morning, and you dont really like heavy food, so you go to coffee corner (that's the idea of a coffee corner in mama's wedding planning).

ironincally, now that i can make my own brownies, i have never let along taste it. i just realized this like few days before, while he's the hantu brownies... haha... next hols la bro.

ok. back to the MO ZONE. you can interpret it anyway you like. (i mean, why i chose that name)

dan aku akan jual nasi ayam hainan jugak -tibe plak italian diners ada nasi ayam hainan. ye lah, nasi ayam hainan buat gerai kecik je dalam TMZ tu.. (cewah, dah ada singkatan plak)

ini bukan angan-angan ni. ini namanya perancangan. bukan aku yang nk jadi tukang masak pun. ni aku nak buat food chain ni, Vs. KFC n pizza hut. (oh ye, aku akan buat MoFreeze dan mashed potato juge... MoFreeze tu adalah saingan mcFlurry)

ok, nanti dah opening jangan lupa datang.

~aku tengah bersemangat~

perak, doa jangan putus. moZone tetappppp moZone

3 comments:

k.kilah said...

omnibus ipoh??
bas hijau tu ke??
bas general kalo kt tmpt akak..
g ipoh byr 1.20..itu dulu la..haha

one said...

haha...warna hijau ada jugak...
tapi dalam ipoh pekan (ha..?ipoh pekan?) warne merah line die...bas nye kaler kuning cair...

Yankum3~ said...

tolong laaa one..
byk2 bas,bas 2 jgk yg ko rindu..
aish~~

ade hati lak dh nk bukan moZone dy..
huhu
mcm2 laaa ko nie.. ^_-