Thursday, May 28, 2009

hitam putih kehidupan


akhirnya... alhamdulillah..projek yang kurangka berbulan-bulan lamanya... kini menjadi nyata dalam masa beberapa jam... by the time dapat je rumah, aku dah fikir dah nak buat theme black and white and letak gamba hitam putih ni... tapi, sebab kakak bersalin dan sebagainya, aku gagal memperoleh gambar2 the latest mama n abah... nah, hasilnya... deco terbaru, bahkan terakhir sebagai pelengkap rumah baru bilik baru waheyyyy.... plan asalnya aku nak wat frame asing2.. tapi gambar-gambar yang tiba semuanya pose2 best begini... dan aku tak dan nak potong2 kadbod (keras tu)so... inilah hasilnye... slack lah dinding tu pink...ye la pindah masa sekolah sape lak nak main cat pulak...


kenapa hitam putih??? - sebab gambar black and white, bagi aku tak ditelan zaman. gambar ko tgk tahun 80-an zaman abang kakak aku skolah dengan zaman aku sekolah dengan zaman anak buah aku nanti pergi skolah, ada beza yang ketara. tapi tgk gambar2 black and white ni, just can never tell unless ada tulis tarikh situ. note gambar in the center tu, was taken this year, end of march in sungai mekong, vietnam. nampak macam dulu2 plak... eh takkan lah abah aku dari dulu-dulu lagi dah tua kan.. huhu... bilik kamu telah sempurna, pergi kamu study. baik.

azam dan pose kegemarannya & ibunya dan maksunya.... =)

6 comments:

Aqasha said...

"Islam bukan sahaja agama yang berfikir, tapi juga agama yang merasa"

itu ustaz kau cakap eh?
aku suka ustaz kau, dia mmg manusia mengenal.

jojie Oh! said...

hey.. love ur idea :)

jojie nak buat utk rmh nenek jojie leh? kire mcm hadiah utk dia lah.. sbb rmh dia baru renovate.. nak letak kat hall :)


wow! i loveee it!
btw.. who's the cutie pie tuh? comel lah :)

atiqahdahalan said...

aqasha : dia bukan saja manusia yang mengenal, dia manusia berperasaan dan sangat mencintai Tuhannya.

jojie : thanx. goodluck untuk buat satu~ sangat senang dan kos tak sampai 3 JD. =)

p/s:si comel itu is my 2nd nephew. 27days old.

laila said...

one i like d pic of ur parents..
espicially yg tengah kat sg.mekong u kate erk..
classic gle tuh..
alar2 nak gi mencari rezeki d tgh laut..buat anak2 di rumah..kekeke.
one mmg suke wat tema2 untuk ur house erk?
tak costly ker??
barang2 lame how?
just for my preparation klo tepakse dcampak keluar dengan penuh hormatnya dari hostel maktab tuh kan..ngeh3~

atiqahdahalan said...

doesnt cost much. cuma beli langsir and custom made bedsheet n comforter, carpet mmg tuan rumah dah buat. perabot beli yang kayu, so setakat nak ubah theme colour boleh je la masuk mana2... itu untuk bilik la... untuk rumah, kitorang mmg x byk furniture, so basically just beli langsir baru je... b4 ni duduk fully furnished, so mmg i beli new furniture. tapi barang2 yang beli masa 1st year i jual pada orang yang masuk rumah lama i..

laila said...

ic..mesti berseri2 lar umah2 u kne touch up kan..kekeke..
nnti send ler gambo2 kat i..tehingin nak tgk korang nye umah cane..okkeh..