Tuesday, May 19, 2009

summer oh summer...

aku x de complain pun regarding weather ke..season ke... no problemo, aku terima semuanya dengan berlapang dada. untuk pengetahuan, aku sangat bahagia duduk di jordan sini. cuma, xde family je ha... kalau tak mau nye aku bermestautin sini... wohaaaa

anyway. panas-panas terik ni. dalam coaster tadi otak dah mula shagghal merasa-rasa menu makan malam hari ini. aku terbayang ayam goreng (ipin sungguh) dengan gulai labu. kalau ada tauhu goreng dgn kuah kacang...erm...air sirap... oh, indahnye.. untuk pengetahuan, yang petak2 kat pasaraya itu adalah keju, bukan tauhu. eh, x tau la kalau ada jugak jual. tapi kt safeway tu, jubneh. dek kerana panas, aku bawak payung keluar harini. yelah, tengahari rembang. nak tengok, tengok la... yang panas aku, suka hatila nak pakai payung. haha. tapi angin kuat.kurang praktikal.

jalan-jalan sampai kedai-kedai sayur sekitar zam zam. rasanya pernah je aku nampak labu kat situ. harini tak de. semua labu-labu dah bertukar menjadi shamam.. aiseh, apsal tak check tadi labu dalam bahasa arab ape... sadis betul. kedai demi kedai aku jelajahi. x ade labu. haih~ okay. jangan putus asa. ayuh kita ke safeway. dalam kepala aku dah ada imaginasi labu, yang dibelah dua dan berbalut dengan food plastic. (apetah namenye..)

safeway juga tiada labu. aku dah gelabah. salah. sebenarnya aku sedih... haha.(lepas sedih kalau haha, macam perbuatan kurang normal. manic-depressive ke?) hidup memang begini. selalu tak ada di saat ku mahukan ia the most.

ok kawan-kawan. no pumpkin tonite.

p/s: pada musim panas. walaupun ada shamam...watermelon dan tak lama lagi grapes.. carrot adalah sangat fibrous. itu aku x suka. bila sayur-sayuran menjadi tak semenggah. aku lelah.

5 comments:

k.kilah said...

haha..org phm ke sayur tk semenggah??
salad pn tk sdp nk mkn wktu summer..
buah sdp tp kan..

sempliciotto said...

hehe, cari pumpkin ke kak. cherry banyak lah

atiqahdahalan said...

ye..buah sangat best...especially shamamm yang sangat shamam. (oh, bahasa ape ini)

mmg takde eh pumpkin sekarang ni??? boleh la beli cherry buat cherry pie. sebab sedih sangat xde pumpkin ha...

Anonymous said...

labu bernama yag6ineh bil 3arabe..

atiqahdahalan said...

oraito. tenkiu. boleh cari pasni =)