Sunday, June 21, 2009

malamku di irbid

petang tadi sohib(ah) tuan rumah aku datang. bawak pizza. yela, kitorg kan dah habis exam. maka harini aku pun mulalah menghafal nama anak2 beliau yang lima, suhaib, arin, sajeh, hammoude & ru2a. kerana arin selesai paper arab untuk tawjeehi, (spm untuk orang jordan) jadi ummu suhaib nak pergi picnic la dekat share3 betra, on the way pergi universiti aku yang tercinta.

so, plan2 nye pukul 9..alih2... 10.15 baru suhaib datang dengan sajeh amik aku and housemates ke tempat kejadian.aku sebelum pukul 9 lagi dah siap, yelah, karang lambat takut marah lak si suhaib. adepon masa 1st time jumpa dulu tengok dia macam tak suka je kitorang kan. tapi, rupenye itu hanyelah salah sangka. sampai2 je... arang tengah terbakar lagi. ramai giler orang picnic kat situ... kitorang punye port tu belakang funfair. sape tak boleh bayang, contohnya macam jalan raya 4 lane, kiri kanan tu padang pasir, dan ada sebuah funfair. ha. kat tepi jalan tu bersusun la kereta orang berhenti picnic2.

1st thing 1st, kitorang buat 3rais. ya3ni... roti bulat (macam roti pita, tapi teksture dy lain), kita buka supaya jadi macam poket, (jangan expect aku ada gambar, satu gambar pun takde, khusyu3 sangat makan) pastu kita lumur2 minyak zaitun. mestilah bukan aku yang lumur. pastu kita sapu minced meat yang dah digaul dengan rempah (baharaaat). lalu dipanggang lah atas api. aku mula2 ingat bukan taste kite, sekali... sedap giler pulak. aku makan 2 tau. maximum la can go. nak kena makan salad (salatoh) arab lagi... aku cuit 2-3 sudu je. pastu ade ayam bBq. yeay. pasni nak bBq, takpayah susah2 marinate segala... beli yg dah siap marinate je kat safeway - sedap macam ayam percik, i tell you..

kitorang bawak biskut mazola (walawey..macam raya dah) dengan brownies. ummu suhaib suka giler mazola... dia kata kalau kuih arab namanya "3'raybeh". pastu bertukar-tukar resepi la pulak. hoh. adepon ummu suhaib sangat best sebab beliau mengambil kira selera kami rakyat Malaysia, kalau tak suka cakap, jangan nanti dia buat pastu kita tak lalu makan. jadi, makanan tadi kira semuanya menepati lah citarasa nusantara.

makan2... sambil tengok kuda lalu lalang, orang naik kereta pasang radio macam kat al-kalabu-malami (rujuk movie ahmad albab). weather - very nice. sejuk2 tak lembab. aman je. bila rasa sejuk, amik la arang tu, buat pemanas. pastu sembang2... ilmu geografi dan semasa. hah???

eh. aku takde idea la nak kata apa. sebab best sangat melepak tadi. ummu suhaib kata lepas arin abis semua paper, jom kita picnic tiap2 minggu. aku pun buat muka excited je la kan. tapi, takkan la tiap2 minggu plak nak picnic.

ada 2 orang budak cedera naik motorbike mini malam tadi. gile ngeri. it was an awesome night. 12.37 kitorang pun selamat sampai ke rumah.

p/s: ajie, i'll do the award post tomorrow.inshalla.

8 comments:

AziraOmar said...

aigOo~
makan lak dyy~~
heh!!~
baeekk~

peridot sepi said...
This comment has been removed by the author.
peridot sepi said...

ada award nak bagi adik, amik kat blog akak..

Laila said...

tak dapat bayang rr tempat picnic korang tuh cane..
hehhe..
ade ker kot air tejun ker..
hehhe..
takpun oasis ker..hehhe..

atiqahdahalan said...

xde weh...seriously ianya adalah jalan raya. sahaja. ada pasir kat tepi jalan.

'Aqilah Suhaimi said...

mmg seronok jln malam2 wktu summer..
tp..jg diri awak tau..
buat apa lagi cuti2 ni?
try new recipe ka??haha

one said...

kak kilah

tq.
cuti ni... main game n membace sket...*jgn ketawe

mungkin jugak akan try new recipes after this.hoho

theHusna said...

wah..rse nk terbANG ke sne..mkn roti tu..mcm sdap je..