Sunday, October 4, 2009

2 malam ke Malaysia


Malam 1. aku beraya-raya ke rumah entah sape2 yang aku tak kenal. lepas tu baru aku sedar, eh ni dah hari jumaat, esok sabtu. ahad nak sekolah ni. kalau balik esok, mana sempat ni nak pegi kelas pagi ahad. aku dah berkira-kira macam mana nak ckp kat abah n mama kena balik harini jugak. malam tu aku tidur susah nk lena. tak boleh... tak boleh.. ini mesti mimpi.. apehal pulak aku nak balik beraya 2 hari plak hujung minggu2 camni. ini mesti mimpi... aku akan bangun dekat katil aku kat umah joden.. mesti aku bangun kat umah csi... mesti... ting! aku terjaga. memang kat umah joden.

malam 2. aku balik mesia lagi. kali ni bercampur aduk sikit mimpi aku. kejap ada rumah ummu suhaib. kejap ada kawan2 melayu joden. balik ada kerja mmj plak tu. lepas tu tiba2 ada mesyuarat dekat sebelah DM taayah. ni mesti sbb respon terlampau budak2 ni kat entry sekolah saye tu. mesyuarat pasal program macam sukan2 pulak tu. ahli mesyuaratnye melayu, tapi tak boleh nak aku tangkap siape. junior kot aku tak kenal. lepas tu aku berfikir plak tu dlm mesyuarat tu nk respon ape plak. isk. letih sungguh. lepas tu dah aku kena balik cepat2 sebab lagi la tak smpat, ni dah malam ahad. haih~ lepas tu dah smpai kat airport seme dah. ade org suruh makan kuih raye. woi. biskut badam mcm kitorang slalu buat mase kecik2 tu ha. nasib baik sempat smpai joden. fuh~

kalo tiap2 malam macam ni... letih wooo nak ulang alik irbid-malaysia. rajin roh aku berjalan sekarang ni. kalau boleh, nak mimpi tidur kat umah je dgn mama n abah. takde la letih sgt. he he


pelik tapi benar.

ps:dulu mase sekolah selalu doa,
"allahumma inna nas2aluka ru2yan solihatan, sodiqatan 3'aira kazibatan,nafi3atan 3'aira dhaaarah"

-ya allah, kami memohon kepadaMu, mimpi yang baik, yang benar bukan dusta, yang bermanfaat tidak memudaratkan.-

No comments: