Monday, October 12, 2009

kenalkan..mr muscles!!!

sakit tekak itu terlalu merengsakan aku sampai aku pun decide ke markaz sihhi saje pagi ni instead of menelaah buku pathology robbins itu. giler perit la...

sampai2 tu sambil menunggu nama nk kena panggil. (sini xde sistem nombor pun..tapi giler cepat je da dapat jmpe doctor... yg amik nombor pukul 6.30 pg, kul 10.00 baru selesai urusan kat klinik mesia tu ape hal??) seorang member arab pun menyapa aku yg khusyuk membace slide patho. (tipu, aku pun tak tau ape ak bace) sambil bertanye ak nak miss lecture ke harini. aku pun bg jawapan selebriti je, kalau smpat ak pergi. die pun offer kot2 nak gerak skali ngn die. aku rase die naik kereta sbb dy dtg ngn abg dy (kot). hoho. tak sia-sia minggu lepas aku puji dia nampak kurus. biaselah, pompuan. ngeh3.

masuk2 ade dekat 5-6 org senior aku kat dalam bilik tu. 5th year students. arab la bukan melayu. so, aku menjadi bahan testing la sekejap.. takpe je... tp yg ak tak faham tu, satu soalan smpai 5 kali kena jawab.. haih~ it's either dia nk test asking skill dy ataupun mase kwn dy tanye dy tak dengar. itu je la kemungkinannye. tp ak ttp jwp dgn muka manis. cewah. serta P/E pun 2 kali. nasib baik tak 5 kali. jenuh pulak nak nganga lama2 tu. alang2 da lame tak ke dokter ni, aku amik kesempatan je le check skali cholestrol.. lame dah x follow up kan.

habis seme amik ubat dan darah. dalam kul 11 lebih sikit. naik bas hospital, sempat la masuk kelas before 11.30. anat beb, nak miss pun sayang. cewah. tp bukan aku dpt sgt ape doc ckp, but something is always better than nothing. pagi tadi lah aku merasakan keberhagaan setiap minit dari lectures. ia bukan lagi soal attendance. setiap minit adelah berharga, termasuklah jokes doctor juga. 2 botol air masak habis sekelip mata, nak bagi reda sikit sakit tekak ni. tapi aku givap menjelang habis 2 kelas anat dan membawa diri pulang dek kerana sakit yg tak tertahan. giler drama.

berlalulah satu lecture system kali ini unattended. peh.

muskuloskeletal system adelah best. tak sangka plak. asik kena sogok bukan2 je before ni. tsk tsk. lab anat smlm x dpt diutilizekan optimally kerana hidung aku yg mmg x selesa ni ditambah pula bau formalin. selesai 5 stesen wet + 2 stesen models je. glove pun xde, so aku tak pegang pun encik mayat smlm. mama pesan don't touch anything without gloves.

ini adelah encik mayat yang aku suka semalam kerana dia masih intact. berbanding mayat sebelum beliau yg telah terputus kebanyakan musclesnye.

boleh kata aku cannibalistic atau horror atau terror atau rossa tapi kalau kau rasa susahnya nk membayangkan muscles2 ni melekat mcm mana kat tubuh badan... kau akan faham keinginan atau cravings aku yang terkini. kalau ada set skeleton yg legkap kat rumah, boleh aku bayangkan muscles origin,insertion serta actionnye. lebih best lagi kalau ada model muscles yg bergetah elastic mcm muscles sebenar. best lagi kalau ada mayat baru mati yg betul2 basah tapi lembut musclesnya untuk ku godek2. untuk masa sekarang, aku guna http://www.getbodysmart.com/ saje nampaknye.

ps: sbelum ada yg bertanye biar aku je jawap... aku tak ngeri tgk mayat ni. yg aku ngeri kalau mayat fresh dalam peti tu. sebab baru nampak unsur2 kematian.

pps: pertama kali dapat antibiotics setelah 3 tahun kat jordan. yelah, doctor markaz sihhi dulu pergi kelas pharma yg same je dgn aku. doc asik pesan je jgn bg antibiotics x tentu hala. mwahahah

2 comments:

imah said...

bley plak tgkp gambar cadaver suke suki hati ye?? eden tak tau la kat sane sistem camane gayenye...tp setau den, bukan profile cadaver kene private & confidential.? just wondering...huhu

atiqahdahalan said...

ha...biasela imah, urdun awwalan. semua pun boleyh.

btw, no one tells us no camera pun in lab