Sunday, July 5, 2009

post hari sekolah, cerita vakum


hari ni, 5 july skolah. kitorang berjaga lagi, kemas rumah ala-ala macam nak raye... yelah... semangat lah katekan... tgh2 malam ni lah nak vakum. una tibe2 mengutarakan masalah vakum yang mula tak menyedut walaupun dah clearkan dust collector. bile rumah ko fully carpet (semua umah org melayu kat jordan fully carpet aku rase), bile vakum tak function ko akan mule rasa gelisah tak tentu hala. lebih-lebih lagi bile ruang tamu or bilik ko besar die boleh wat guling2. bilik aku, ok sket lah, bak kata orang cam kedai perabot je (lambang sempit) akulah salah tu...membeli tak ukur dulu ape yang patut...

maka lebih dahsyat lagi, vakum ni takleh dissamble macam vakum yang boleh bukak satu2 part batang dia tu... pening giler.. vakum barula jawabnye... (skang una dah dtg hantar vakum soh ak plak vakum bilik aku)tapi, atas sebab-sebab munasabah aku pun amik la skrewdriver, hoh. bagai tikus membaiki labu, bukak mane yang boleh. tak cukup mata phillips, mata rata - susah giler weh nak bukak... macam dah fix je seme.

panggil lak reinforcement si ain, ayuh2 kite bukak vakum. aku tolong pegang je lah kan, kurang kudrat. setelah berhempas pulas - seriously mmg aneh vakum ni... korek2 pulak pakai hanger besi... wohaaa. terimakasih dry clean alfred =) kerana membekalkan hanger2 besi ni kan... akhirnye berjaya mengeluarkan sebutir jagung keras - ape hal plak jagung kecik leh sumbat vakum ni... haih~
yeay esok skolah

No comments: