Sunday, August 9, 2009

100th entry

ini adalah entry ke-100 setelah onebonez ditutup kemudian dibuka semula november 8, 2008 sempena kemenangan Abang Obama dalam election ketika itu. hoho. mulalah kan nak kata aku pro-barat. wekk. 100 entry ni ada yang berfaedah (mudah-mudahan) yang kelakar, yang beremosi, yang feeling terlebih, yang marah insyallah tade. yang kisah peribadi, yang tak de kena-mengena, iklan petronas and so on. so, encik along tak payah nak wat ayat "kitorang hantar suruh gi belajar medic bukan suruh blogging". sudah, balik ni blanje makan. wekk lagi. btw, ini adalah entry ke 100 yg dipublish, ada satu entry tahapnye draft semata sebab phatroco mimpi aku kena tahan polis sbb publish entry tersebut. seram tak?

sukalah saye mengingatkan pembaca sekalian, kalau menyinggah di onebonez ni, bacalah dengan keimanan, sira yang mana baik yang mana huduhs, yang mana sopan yang mana canggung. most probably blog ini tidak mengandungi bahan yang meningkatkan keimanan anda, tapi, jika dibaca dengan nilai-nilai keimanan, pasti ada juga yang bisa anda perolehi, sebab aku sangat concern dengan "take-home message" dalam setiap entry. kadang-kadang aku tuju entry aku pada orang yang tak baca blog aku, supaya orang lain yang baca tak ulang kesilapan yang sama.

menulis tu seronok sebab boleh exercise jari, bercakap tu mengeringkan air liur. tambah kalau ada mic, aku mmg tak cukup air liur dah nak membasahkan lidah. hadei. never never. tak termasuk lagi syndrom palpitation aku yang terlampau. masa sekolah dulu aku nak tepon McD pun setengah mati nk ckp ngn operator tu. berjam2 tak smpai2 cheeseburger kitorang... bazir kedit tepon ili rm 4.20, ak ingat smpai harini (ha..kantoi bawak fon gi skolah) hot betul...

tapi, penulisan itu tak bernada, baik di blog yang serba bereben ni, msg mahupun email mahupun ym. aku tahu tu, tp terkadang aku hot jugak bila org bg message ala2 tak bersopan ni kan. walaupun terkadang orang tak berniat. ha, lain kali hantar voice message, senang citer kan. celcom leh pakai fun talk. oh, aku baru sedar, tak salah desicion aku beli LG COOKIE ni, mmg effective as an organizer, dan aku mula guna tepon secara efficient ya3ni untuk sms, call and internet browsing. internet browsing experience adelah 8x lebih baik berbanding tepon yang lame, org review kata slow cookie ni, tapi ak rase biase je. depends on service provider agaknye. go go go orange!

jadi, di kesempatan ini, saye selaku one_munawwarah di onebonez.blogspot.ini menyusun sepuluh jari memohon maaf kalau ada entry2 aku yang menggores dan menang hati kalian yang membaca, terbuang masa ataupun merosakkan mood sesiapa. (ini, supposedly u kena baca sean covey - it all depends on how u respond to things around u. blog aku ni, yang out of your control, takyah buang energy u nak emo2 ok?) in case kalau ade lah ek... tapi biasenye aku melawak je lah kat sini. kalau ada yang tak suka ke ak guna "aku" kat blog ni... tapi, rasa dekat di hati plak kan tulis camtu.. mcm autobiografi "aku sebatang pen" ha... nak bahasakan diri aku ni one @ ikah rasa cam geli2 sket, mcm phatroco geli nk main skipping.. ape barang skipping... jom main rollerblade.. pakat berhabuk dah ha...

time kasih kepada readers, silent readers, silent stalker (sensintipppp) semua2 pun bagi kaler2 je umah i ni... kpd commentors serta anon2 serta jay jay carefree - the only commenter yg i tatau sape serta cik-cik followers skalian. ampun sape yang ak tak link kat sebelah ni... blog mu ttp aku kunjungi dikala berkesempatan, ataupun ak dah follow. untuk entry2 lama kalau ada nak bace2, boleh mintak yer... i sudi bagi...




kenalkan, Mr.BONEZ

mr Bonez dulu, duduk dekat pensel box saye yang lama. kepala mrbonez boleh di tarik lalu gigi beliau akan terketap2. =) kepala beliau pernah tercabut, kemudian diikat smule oleh cik LEHTU (dimanakah anda ana hikmahku =P) along bg present ni, jalan2 kat Gerbang Malam. mrbonez adalah glow in the dark, so bila nak tido kena simpan dalam beg sbb saye penakut.


untuk jawapan kpd soalan kenapa nama glamer sy adelah one, sila rujuk naemah salleh kerana nama ini diberi oleh bliau. untuk nama munawwarah - that is a name i will spare for my daughter. wink2. and masa baru smpai jordan, ade seorang macik bername faryal telah wat lawak bodoh plak nama aku atiqah, so saje lah come up dengan nama yang bila dipanggil elok jugak maksudnye.

maka berakhirlah cerita misteri nama ye pembaca sekalian. aku pernah bukak blog lain, tp tak proceed sebab onebonez ni terlalu besar nilainya dalam hidup ini. so, total i have 3 blogs, first one adelah fs blog, dh berhabuk dah. ok lah. hanya satu bebelan hari ahad. jom baca sunday secret. daaa~~~~

lastly, for my beloved friends and readers.


2 comments:

Laila said...

wahaha..dah tue upenye onebonez nie ek..
hahaha..
i wish u tok terus menulis..
sebb kamu adelah one of my feveret author kamu tau...
dan sy juge selalu dapat home msg dri kamu setiap kali sy menjengah ke rumah comel kamu yg bereben nieh...
keep on moving!!!
love u..luv ur onebonez!!

atiqahdahalan said...

love u too sweety!!!
thanx so much for being so supportive. ala2 amik award plak kan!
n u are one of my fav reader!