Saturday, August 29, 2009

entry pre-exam final yang ketiga

objek misteri yg kelihatan di ruang tamu csi*
aku namekan bayblade. beli kat share3 jame3ah on our last nite's out before ramadhan starts

lampu ball - bought malam semalam sempena nak balik ipoh. weeee
.
ketahuilah, aku tak boleh buat entry sambil mendengar / mencakap. sebab kalau aku bercakap masa menaip macam, cakap 2 benda dalam masa yang sama, dari mulut yg sama, macam mustahil. ym pun tak boleh. balas komen facebook pun tak boleh. itu adelah satu kelemahan aku - multitasking disability. jadi bila study, mmg aku tak dengar apa2. kalau tengok aku guna earfon time study - aku saje letak je tu.
.
jadi, habis je exam wellness... jeng jeng jeng... suke hati sungguh, balik exam tak de tido2.. terus semangat je. huhuhu... seperti yang telah dipersetujui ahli mesyorat, pas terawih tu kite gi jalan2 share3 jame3ah yang tercinta... makan kinafah kishna buat kali pertama dan terakhir ramadhan ini... kat dai'ah. sesungguhnye, kami di csi hanye makan kinafah dai'ah walau apepun yang berlaku. jadi, jika anda bercadang nak beli kinafah sebagai buah tangan time nk ziarah kitorang, pastikan ianya kishna, dari dai'ah. hehe =P. yelah, nanti kitorang tak makan, membazir pula.
.
jalan2...beli wall-deco sket. aku beli yg kecik je.. cik jah beli yg besar. pastu jmpe gasing berlampu tu, mase on the way balik - beli. muaz n azam mesti terbeliak mate je tengok benda tu pusing2. amaran : itu maksu punye, beli supaya maksu bleh main bagi korang tengok. pastu bayblade tu... aku pun tgh fikir... menarik ke ek benda tu di mata budak berdua tu. tapi sepupu2 yang kecik2 mesti makan ati tengok aku ade mainan tersebut. heh. beli tepi jalan je pun. gila keji. aku sebak2 sket lah dah dekat nak balik ni. malam esok last la solat berimamkan sheikh ma2moun... mengaminkan doa qunutnya. syahdu plak.
.
last but not least. esok exam publich health. pi study la cik! dan sambil2 tggu nur kasih upload kat tv3 tadi, jalan2 kat myR..tengok juadah berbuka... so, i made lopes lah kan.. tho i'm not a person who cooks-n-tell, tp disebabkan ini adelah satu break through dalam hidup ak, apelah salahnye kite abadikan ia di onebonez ni... called mama,ingatkan she'd be surprise.
"ha, dah kemas beg dah ke?"
"belum...ate, esok periksa..lepas exam le kemasnye..."
"sempat ke tu.."
"sempat...ma, ikah ada something nak bagitahu ni, tp mama bawak bertenang lah eh"
"ape dia..."
"ikah buat kuih lopes!"
"apa nak bertenang nye... balik ni mmg nak suruh masak"
.
aku pulak surprise dengan reaksi tersebut... might consider bukak blog masakan "dapuronebonez" ataupun "mo's kitchen" ke kan... kalau selalu masak la kan...  sape berminat, carikla dekat myR, tak yah guna microwave kalo takde...simply masak atas api je lah.. tp kena rajin kacau la kan... kelapa kering ade dijual di pasarraya berhampiran ataupun kedai2 runcit area zamzam. sekian dimaklumkan.

.
*csi = casa spektrum iman - name umah joden

1 comment:

Sumaiyah said...

welcome home sweetie!

oops, exam dulu

xoxoxoxoxo

moga Allah permudahkan urusan