Wednesday, August 12, 2009

tolong jangan hint2


aku sedar aku ni lambat sikit tangkap maksud orang.


dah beberapa kali my family cuba bring in tajuk pergi holiday masa balik cuti ni dalam conversation dengan aku. aku pun, dah beberapa kali menolak pelawaan tersebut dengan alasan balik nanti puasa, and aku nak balik irbid by 2nd oct, tak sempat.. aku ada plan cuti and so on. tapi, bila dah aku tolak dan masih ada usaha nak pelawa, aku pun sedar kesalahan aku. bukan ke dah laaaaaama giler tak gi holiday sama2. yang aku kekwat sangat tu apsal... jadi, aku bgtau kakak je, mana-mana pun boleh... bagi aku, tempat tu bukan masalah. asalkan aku sama2 dengan orang2 yang aku sayang. Lost World of Tambun pun best! (meskipun mestilah tak gi holiday kat situ). aku bukan peminat vacation sangat. aku suka duduk2 umah saje spend masa dengan loved ones. tapi, mana2 ada my precious family, i'll be there - sbb masa tu lah nak cakap2 seme kan.

flight balik mesia lame sangat sampai aku tak suka nak on the way2 nih. tp cerita orang tak balik lama ni.... 5jam belum tentu habis lagi.

maaflah ye, kadang2 saye sangat lambat tangkap hint. jadi, silalah berterus terang saje. kalo kat umah tu, org kate LAMPI. saye juge terkadang tak tahu merespon ape pada orang. kalau anda mengharapkan respon tapi tak kunjung tiba, ketahuilah aku tidak menemukan sebarang respon yang bermanfaat. sbb aku suka jugak berfikir sebelum respon kat orang.

kesimpulannye, sila belajar dari housemates aku bertiga cara bercakap dengan aku, perlu nyatakan point, sbb by hitting around the bushes - aku tak faham. dan kalau nak tukar topic kena bagi signal, dan jangan jauh sangat berjalan pusing2 sebelum sampai ke point yg ingin disampaikan. ataupun lebih tepat lagi, jangan bercakap dengan aku, perkara yang jauh sangat connection dengan maudhu3 kite seperti yg selalu dilakukan oleh nobo.

walaupun aku kadang2 cakap berbelit2 dan berbasa basi, korang tak boleh apply teknik tersebut pade aku. isk


selamat besday cik jah
selamat meniage cik roco - awas la kau
selamat periksa 2 periksa cik nobo
selamat periksa wellness untuk seisi keluargeku csi
tahun ni kite raye berasingan
masak masing2 keh
pergi tido seme, malam dah larut.

No comments: