Sunday, August 23, 2009

buah tangan untuk buah hati...

kenalkan, qataif...gambar tak ikhlas

hari ni aku keluar pagi2 sket.. yelah... petang2 karang sibuk pulak nak masak2 bagai... jadi bulan puasa ni nak shopping ke jalan2 beli sayur ke... kena pagi2. qataif dah mula banyak kat kedai2... semalam qataif ummu ahmad yang ada inti tu, sedap giler...smpai aku terfikir, who would miss apam balik while u can have qataif like this. nanti balik mesia, rindu qataif plak ke kan?

haih~Tuhan saja yang tahu kecintaan aku ke atas bumi Jordan ni. =)

xde org nk kirim apa2 pun sempena balik cuti ni. abah je ada kirim 3tuur.. (minyak wangi). jadi seperti balik2 yg sebelum ni... minyak atar abah mmg aku beli dr kedai yg sama je... masa balik 2nd time tu dah pandai sket, suruh abg tu tulis nama...senang nak beli yang seterusnya. so, this time abah bgtau je yang mana yang beliau suka. jadi tahun ni pilihannye adelah " دعاء الجنة". rindunya abah n mama. abah mmg suka pakai minyak atar. kalau maghrib2 nanti semerbak je bau satu rumah... tapi aku belikan jugak "مسك أبيض", tu sebab aku suka bau dia. aku beli kedai sama je, sebab nnt pergi kedai lain kalau compare2 harga nanti aku confuse n susah buat pilihan. jadi stick satu kedai je, senang. kalau beli 3tur ni, aku prefer yang pati. kalau yg bercampur tu, nnt x sedap bau dia. eleh. macam lah aku yg pakai kan. lagipun aku mmg suka jadi regular customer. sekali sekala dapat free gift. tak gitu?

untuk buah hati berdua yg kecik tu...maksu tak cari apa pun sangat... haritu je lah ada beli jubah untuk muaz dengan mainan untuk katil azam. untuk buah hati-buah hati yang lain... ikah bawak diri jelah mengubat rindu lara di hati korang. mwahahah... dengan kirim doa dari jauh kan. =)

by the way..kalau sesiapa ada nak mintak aku belikan kitab2 dalam bahasa arab dari sini, bolehlah menghubungi aku di talian sejuk ym/sms/email. tp bersegeralah sementara sempat aku nak tolong jalan2 kat kedai buku berhampiran... semua org harap boleh bersabar tunggu aku balik. aku pun dah termimpi-mimpi...

salam sayang.
saye yang tengah nk exam final. ye, pasni saye study, sy x main dah.
entry ni, sila cari sendiri take home message.
mama harini masak asam pedas dengan kerabu pelam. T_T saye anak perantauan. balik nnt nak tuntut...

No comments: