Wednesday, August 26, 2009

pasca final exam yang pertama

alhamdulillah. aku selamat menjawab 100 soalan immunology. selebihnya aku letakkan pergantungan pada zat paling Agung, iaitu Tuhanku.
159. And by the mercy of Allah, you dealt with them gently. And had you been severe and harsh-hearted, they would have broken away from about you; so pardon them, and ask forgiveness for them; and consult them in the affairs. Then when you have taken a decision, put your trust in Allah, certainly, Allah loves those who put their trust (in Him)
(160. If Allah helps you, none can overcome you; and if He forsakes you, who is there after Him that can help you And in Allah (Alone) let believers put their trust.)
3:159-160
doakan aku.
early this morning, call abah. asal nak exam final subjek Dr.Ziyad mesti kena call sebab usually rasa susah hati lebih sikit. tapi, mungkin kebetulan lah aku pun mmg hati gundah jiwa kacau dua-tiga menjak ni. mungkin sebab aku terlalu banyak memikirkan manusia dan dunia, sebab tu hati tak tenang. lagipun dah lama tak jalan-jalan syare3 jame3ah. hihi.

usai exam immunology, pergi library. sape tak tau lagi, kalau kita dah activate email account JUST, bila nak due pulangkan buku, library akan hantar notification - aku baru tahu ni. selama ni tak check pun email tersebut. pulang la buku2 immune yg best, thank God library JUST mmg kena dengan selera aku la buku-buku dia. lepas tu ronda-ronda faculty tibb, tengok markah public health. ada org tak puas hati presentation tak dapat 5 bonus. buat reunion mini dengan kawan2 facebook, (terharu dengan ke-excited-an mais n zeba to see me face to face)


hari ni semua pun passed out, so supposedly we're dining out lah for iftar. lepas maghrib keluar gi makan di sebuah restoran makanan itali (BUKAN ITALIANO ATAUPUN FORNO PIZZA) i must say, prestasi yang deteroriating. spaghetti tak ikhlas. ke mana hilangnya spaghetti yang aku puja-puja sangat tu. hot sket lah. makan pun tak selera. malas dah aku nak pergi restoran tersebut. esok jom kita makan forno, (skarang forno dah ada pasta ye) btw, duduk sini, makin lama makin itali dah selera aku. masak nak garlic + italian spice saje. hehe. selepas keracunan makanan di sebuah restoran arabi last year, aku dah tak berapa makan dah. kecuali halawiyat dai'ah yang sentiasa di hati ini. =)

balik solat terawih. sheikh ma'moun baca ayat di atas malam ni, sebab tu teringat nak letak pula di blog. kerana mmg sesuai dengan keadaan semasa. jalan nak balik umah (lorong kecik) tutup pulak, mat3am moqbel nak tambah atas. elok la tu, lemas sikit solah a'ilah dia kat dalam2 sangat tu ha. maktabah berhampiran pun dah tutup, cik jah plak nak fotostat slide wellness. jom kita ke maktabah fajar, ikut jalan jauh la sikit. dengan telekung2 tu. kalau kat msia mau org ingat hantu bungkus. then, jeng jeng jeng....

masuklah kawan lama aku masa 1st year dulu... yazan atau nama glamer nye yezzie. 
"excuse me, u're from my wellness class sa7?"
"yeah, i know, i know"
"do u have the slides for ergogenic aids?"
"yeah, i have and i'm making a copy right now. but this is from last year, bla bla bla"
dia explain letak duduknya slides tu. yelah, aku dah 18 kali pergi tamrid asik xde je. pastu beliau ceramah sket, tentang susahnya bab tersebut ibarat pharma. aku mengiakan je lah. lalu aku pun mintak la nak fotostat skali. 35 kirsh. "please, can i buy/bay (baca:pay) for you" oh, gentleman rupenya. serius pasni aku tak gelakkan beliau dah. ha..baru tahu nak terhutang budi..
"ok, study well!" lalu dia pun berlalu, masuk dlm kereta. kami pun berjalan kaki smpai ke rumah.

terima kasih, kepada semua penyumbang nota + material wellness and lifestyle. jumpa esok, bettawafeeq wannajaah semua.


ps: sakit kepala amat sangat. rasa macam nak pergi bercuti kat bali.

No comments: