Monday, August 10, 2009

cerita seram i: csi - edited-

(baru perasan sesuai lak wat acronym cerita seram i as csi..universal gitu name umah ak nih)

semalam cik jah kata cik jah mimpi buruk. latar tempat, bilik cik jah. pastu cik phatroco tak dengar citer tu first hand from cik jah. aku ngn nobonobo je. so, aku mlm tu jadi panglipulara gi citer kat phatroco. ntah camne, dek style cerita seram ak yg berkesan, ditambah respon baik dari cik phatroco, suasana seram mula menyelubungi. cik jah bukak majalah keluaran mana tah pasal sentuhan syaitan lah, cara merawat lah... aku carik doa pendinding kat tenet. lambangnye yang dulu jampi2 masa skolah dulu banyak dah lupa. tapi, darussyifa' online punya doa pendinding mudah je bismillahillazi la yadhurru m3asmihi shay2un fil ard wa la fis sama2i, wa huassamii3ul 3lim... aku pun terpukul sket, sob3... yg penting adelah yakin pada Allah - tu pun susah sangat ke nk make it as a point ke?

ak mmg ada masalah bab2 camni... penakut is the word.mama pesa jangan suka sangat kutip citer hantu kalau dah tau macam tu. cik phatroco terus tak jadi nak tengok tower13. ape yang ada dalam mimpi cik jah semua bawak kuar dari bilik masing2. aku pun offer cik jah tido ngn ak. bentang tilam kat bawah dua. 11 macam tu aku pun mengantuk terkebil2. dalam hati fikir, karang buatnye aku dah lena baru cik jah datang, sekali bukan cik jah, hu....haru! 11 40 tak lelap2 lagi cik phatroco punye msg masuk. "dah tido belum" ak pun reply jujur je, blom x leh lena.. cik roco tanye kitorang nk tido camne, belum smpat aku reply pintu bilik terkuak dengan 2 lembaga tercegar kat situ....

"Nak tumpang tido skali...!!!" maka aku, cik jah, cik roco dan cik nobo pun tido beramai2 macam balik kampung tu... bajet2 selamat... tak lama cik jah pun join. masing2 tak leh tido, aku tak sedap tekak, cik nobo n cik roco tukar tempat. aku bangun amik air minum, bajetberani... ok tido2 seme, ready2... tiba, pintu bilik aku terkuak lagi, "aaaaaaaa.....!!!!" jerit beramai2.. masing2 dah pegang masing2... pintu terbukak sendiri, ade org tak skill tutup pintu bilik aku lah tu. dah 12.20.. terkebil2 lagi semua.. ntah pukul berape baru lena... sebelum lena aku dengar anjing menyalak 3x. hoho. sambil terkebil2 tu aku pun fikir nk bebel ape kat sini.

4 lebih cik jah kejut semayang subuh. aku skang tak leh nk smbung tido plak.

p/s: tahukah anda mesia ada not 50 yg baru? aku baru balik januari... boleh plak tak tahu. sadistic. macam duit pelsu kan


nota kaki: aku baru tahu ada not rm50 baru ni kat blog Analog Seorang JOYSTICK hak milik paraxixth a.k.a hasbi omar. iklan ini berharga 2 keping 50 not baru. bayaran hendaklah dibuat secara tunai. =)

5 comments:

paraxixth said...

oit. sila edit entry anda.

sila nyatakan dalam entry anda dimana anda tahu yang malaysia ade not 50 yang baru.


nyatakan sekali nama blogger dan url blog tersebut.

arial 18
bold dan italic.
buat hyperlink skali yerk

paraxixth said...

wah.terharu.tapi blog anda macam sunyi sepi jerk

atiqahdahalan said...

biaselah... org tak pemes.. takde stesen minyak sendirik.

'Aqilah Suhaimi said...

haha..apakah..ramai je org baca..
cuma tk put some comments..

eh,serious nmpak fake duit 50rm itu..
boleh tertukar dgn duit sehinggit..

salah satu sbb akak tk suka tgk cerita hantu...
sbbnya,akak rasa akak bukan penakut..tkut kalo tgk citer hntu jd takut..

ada budak rumah akak..ala,awk sgt kenal dgn beliau..yg suka masak tu lah..
dia suka tgk cerita hntu..lepas tu,tkut nk tdo sorg2..hahaha..apakah??

atiqahdahalan said...

aiyooo... kantoi la org tersebut.. ingatkan berani.. hihi. kena carik buku motivasi nih kasi jgn takut meskipun menengok citer hantu.

takut tgk citer jdi takut?? no no no... kalo dah berani inshallah xde masalah yer tuan tuan da puan puan