Wednesday, August 5, 2009

basuh tangga 3 tingkat!!

balik tafaqquh tadi, aku tetibe rase bersemangat, tak semena-mena aku pun terus amik wiper, baldi, air, n mr.muscles basuh lantai depan rumah, dan seluruh anak tangga. rumah aku tingkat 3!!!
cerita sebenar : aku balik tafaqquh, tangga bau tak best sbb ada air smpah. lalu aku pun terus amik wiper, baldi, air n mr.muscles and berus untuk basuh lantai depan rumah. wiper tu dah tercabut-cabut, sakit belakang aku. pastu dah azan maghrib, aku terkenang abah marah ni kalau maghrib2 nak wat kerja2 camni. pastu, on the way aku habis 1st level, air pun pakat nak kering dah semua, lalu aku berniat "hari jumaat le basuh semua tangga" best jugak. aku pun mmg suka main cleaner2 ni. nak keluar gi subway (subway dah bukak ye, next week ada offer buy one free one katanya) aku sembur febreeze sepanjang 3 tingkat. wangi.

penah skali aku wipe toilet kat jami3ah sbb makcik tu tinggal wiper =) best3. (ko pun mula rasa aku psycho)

amaran : post ini penuh unsur cacamarba. lame tak blogging kononnye

aku dah cancel kan tiket qatar, penalty 70 JDs. ada orang kata halal itu halal, haram itu haram. tapi, aku dah happy sgt leh balik 30 hb, makanye, kalau pakcik tu amik untung lebih atas aku, aku halalkan je lah. aku balik ngn nobonobo serta cik phatroco. takde lah mama risau je anak sorang ni kan.

dek malas membuat multi-post sehari. aku sambung je la ek.

sebagai anak yg kecik, aku mmg suka bercakap. tak henti-henti. bahkan setakat ipoh-pahang ke... kl-johor ke... ipoh-kL apetah lagi... ipoh-shah Alam ke... aku adelah best co-pilot yang tak boleh memandu sebab aku tak tidur, dan boleh dibuat teman bersembang. Along, walaupun suka kata aku bising, tapi at times boleh menjadi sangat into the conversation. aku pun suka, sbb bila cakap dengan Along tu, rasa terbuka sikit minda.

err. tapi disebabkan aku kecik, kalau aku nak start cerita dengan ayat... "tahu tak?" ataupun "nak tahu tak?" kadangkala ahli keluarga aku boleh menjawab "tak...". kecuali kakak yang baik hati. jadi, aku biasanya memulakan cerita aku dengan, " Abah, abah tanyelah kenapa ikah..." ataupun, "Along, cuba along tanye kenapa ikah.." ha... yang ni without miss - tak pernah lagi tak berjaye. sbb bila orang kata, "x nak tanye" aku akan push lagi, "tanyelah...tanyelah..." hihi.

dua-tiga hari ni sangat nostalgic, mungkin mood nak balik rumah. pagi tadi pacik bawak teksi sngt semangat dengar lagu patriotik, maximum volume dia pasang. malu plak aku. pakcik tu berkata, "Ana uhibbu urdun, 3shan bilaadi" aku menjawab dengan senyuman je lah. sambil hatiku berkata "walla ammu, ana b7eb urdun kaman!" tapi malu-malu kucing plak nak over enterframe kan. so, aku angguk2 je lah.

jordan punya populasi sebesar hampir 6 million, dan kata seorang kawan, Jordan ada excess docs tapi in speacialization kurang. maybe sebab seme pakat gi negara lain. semalam Dr. Yousef membuat pengakuan beliau adelah seorang saintis, aku ternganga sbb kagum sangat. (xdelah, sebenarnya hati aku berbunga je...semangat lah kan). lecture public health sekarang banyaknye guest proffessors, dan menghadirinya sangat best, ibarat attend motivational course.

aku ada attempt untuk pakai lense. sangat susah. asik lost contact (budak rumah aku ketawa sangat dengat istilah lost contact ni). sangat susah. mata saye kecik. kecik mate. jadi, ukur dulu saiz mata anda sebelum mencuba.

kadang-kadang aku ada yang ingin aku cakapkan tapi tak terungkap. ketahuilah, aku sampaikan kata-kata aku itu dalam doa kepada Tuhan. jangan kata aku tak peduli, aku kisah cuma bukan semua perkara itu aku ekspresikan.
some things are better left unsaid.

p/s: lawa bulan penuh malam ni.

2 comments:

'Aqilah Suhaimi said...

basuh tgga tgh2 minggu,nanti habis air kang...
urdun skrg ada krisis air..
smpi dr akak kata..dkt paper,org bhgn selatan kekurangan air minum..

hoho..sungguh manja dan pushy2 cute gitu bsama family..
hahaha..

sudah mahu ramadhan..bulan penuh..lagi stgh cycle bulan,masuk la ramadhan..
ouh,bersabar dgn hari2 mendatang..
belajar rajin2!
doakan sama2..tkut nk xm ni!

atiqahdahalan said...

hoho..
inshallah. bettwaffeeq, jami3an
seemangat2 nk balik !!! yeay